Συμμετοχή του Ελληνικού Γυμνασίου-Λυκείου Βρυξελλών στο 6ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο στη Βενετία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Ελληνικό Σχολείο Βρυξελλών (Γυμνάσιο-Λύκειο) συμμετείχε στο 6 ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο που διεξήχθη στη Βενετία 28/11 έως 2/12/2019 και διοργανώθηκε από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΤΑΛΙΑΣ και την ASSOCIATION EUROPEENNE DES ENSEIGNANTS (AEDE)

Στόχοι του συνεδρίου είναι αφενός, μέσω της ώσμωσης των Ελλήνων και των Ιταλών μαθητών/τριών, να ενισχυθεί αμοιβαίως η εθνική αυτοσυνειδησία και αφετέρου να προσφέρει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να επικοινωνήσουν με τους συνομηλίκους τους, να ανταλλάξουν απόψεις και να διαμορφώσουν ένα δίκτυο διαρκούς μαθητικής επικοινωνίας και προβληματισμού σχετικά με την εικόνα και τη δομή που εμφανίζει η σύγχρονη κοινωνία. Αποτελεί δε έναν ελληνικό θεσμό που ταξιδεύει τα παιδιά σε κοιτίδες του ελληνισμού, κάθε χρονιά με ένα θέμα εργασίας. Το θέμα του φετινού συνεδρίου ήταν: 

«Η Ιστορία συναντά τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Τεχνολογία. Ο Άνθρωπος και η διαδρομή του από την Αναγέννηση στον Σύγχρονο Πολιτισμένο Κόσμο».

Η ομάδα των 29 μαθητών και τριών καθηγητών του σχολείου, εργάστηκαν κάτω από πιεστικές συνθήκες για δύο μήνες για να παρουσιάσουν το θέμα: «Ουμανισμός από τον Αριστοτέλη και τον Ερατοσθένη, τη Θεια Κωμωδία του Δάντη και τον Homo Universalis Leonardo da Vinci, στις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου η ομάδα παρευρέθηκε στην έναρξη του συνεδρίου μαζί με εκατοντάδες μαθητές/τριες σχολείων της Ελλάδας και Ιταλίας. Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε η εργασία στην οποία συμμετείχαν άπαντες με μεγάλη επιτυχία, συνδυάζοντας χρήση τεχνολογίας και δραματοποίηση. Την παρουσίαση παρακολούθησαν εκτός από τον Πρόεδρο και τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής και η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Γκίκα, η οποία εξέφρασε τον ενθουσιασμό της για την ευρηματικότητα, τον αυθορμητισμό , αλλά και το ανεπιτήδευτο του χαρακτήρα της.

Σημαντικό αποτέλεσμα της συμμετοχής του σχολείου σε αυτό το συνέδριο για πρώτη φορά, είναι πως δημιουργήθηκε μια ισχυρή άτυπη δομή δυο κόμβων, μαθητών και καθηγητών, που λειτούργησαν συντονιστικά, συμβουλευτικά, συνεργατικά και παρωθητικά.

Η ομάδα επέστρεψε ακμαία, με αισθήματα αισιοδοξίας, άριστες εντυπώσεις και μνήμες ικανές να μείνουν και να παράγουν ιδέες.